خطاها و هشدارها

شماره سوال: 40101 تاریخ: 1391/01/19
در هنگام باز کردن پنل مدیریتی در نسخه های شبکه ای پیام خطای اتصال به "SQL" ظاهر می گردد و اتصال یه سرور ضد ویروس برقرار نمی شود، چگونه مشکل را برطرف کنم؟

علت این مشکل عدم اتصال به پایگاه داده "SQL" از طریق "TCP/IP" می باشد. جهت برطرف شدن مشکل دستور العمل زیر را دنبال نمایید:
1- از مسیر "Start -> All Programs -> Microsoft SQL Server 2005 -> Configuration Tools" برنامه "SQL Configuration Manager" را اجرا کنید.
2- وارد قسمت "SQL Server Network Configuration" شده و در آنجا گزینه "Protocols for K7BizServer" را انتخاب نمایید.
3- از پنجره سمت راست بر روی گزینه "TCP/IP" دو بار کلیک نموده تا تنظیمات آن نمایش داده شود. سپس گزینه "Enable" را انتخاب نموده و جهت اعمال تغییرات روی دکمه "Apply" کلیک کنید.
3- در پایان سرور ضد ویروس مجددا راه اندازی (Restart) نمایید.